Dagbog fra England 2011

Deltagere:

Gary, Sule, Defjog

Indledning:

Ja, så var det blevet tid til endnu en tur til det forjættede land England nærmere bestemt Manchester. Denne her tur var lidt anderledes end de andre, da Gary sidste år i stedet for at holde sin fødselsdag havde besluttede sig for at holde en dong i England dvs. give en kort weekendtur til England. Inden han dog kunne finde en dato for turen kom Sule ham i forekøbet og ville give fodboldsbilletter til Man Utd – Everton i påsken og så blev det på den måde, at han betalte for fodboldsbilletterne og Gary gav flybilletterne og det meste af hotellet. Da vi allerede have bestilt rejsen i juli 2010 havde vi ingen ide om hvilke kampe vi kunne kommer over at se, da programmet ikke var fastlagt endnu. Dette skete dog ca. 2 mdr. før vi skulle af sted og lige så uheldige vi havde været før ligeså heldige var vi denne gang, da vores program kom til at se ud på følgende måde: Leeds – Reading, Man Utd – Everton, Bolton – Arsenal, Blackburn – Man City, så må siges at være et super program. Det næste problem vi havde, var at skaffe billetter til kampene. United kampen havde vi til, da Sule havde købt dyre billetter med spisning gennem ”Arte” sidste år, så ingen problemer der. Leeds kampen var der heller ingen problemer med. De 2 sidste kampe kunne vi dog ikke købe til endnu, da der første blev åbnet op for salg ca. 3 uger inden kampen. Sule kunne dog ikke vente med at sikre sig billetter til City kampen, da han jo er city fan, så han fandt et sted på nettet, som solgte billetter og købte billetter via dem. Bolton kampen blev heller ikke noget problem, for ligeså snart til blev åbnet op for salg gik vi ind via deres hjemmeside og købte billetter. Hermed var der styr på det hele og så var der kun at vente til vi skulle af sted og gense ”The Grey Horse” og alle vores andre stamsteder.

1. Afrejse fra Danmark

Vi havde aftalt af mødes i lufthavnen kl. 6.45, så vi havde tid til en morgen øl. Sule gav en ½ liter Carlsberg i kiosken, som vi drak mens vi talte om turen der ventede os. Fik tjekket vores kufferter ind og gik imod afgangshallen, hvor vi satte os på sportsbaren. Gary havde lige et regnskab at få ud af verden, da han tabte kuffertvæddemålet på hjemturen på sidste rejse, så han gav 4 corona’er (tilbud på 4, så billigere at købe end 3 stk.) Efter de var drukket var det tid til at komme ud til flyveren, hvor vi gik ombord som nogle at de sidste. I flyveren gav Defjog 2 omgange inkl. chips vi skulle jo ikke tørste.

I Manchester var det Sule der tabte kuffertvæddemålet, så han måtte give en omgang i lufthavnen. Gary skulle dog ikke have nogen, da hans første øl i England skulle være på det The Grey Horse. Derefter tog vi en taxa til vores hotel (The Palace), hvor vi fik vores værelse med det samme, der manglede dog en seng til Defjog, men den kom de med med det samme, så det var super. Gik imod The Grey Horse, men de havde ikke åbnet endnu, så vi tog en tur på KFC for at få lidt at spise. Ankom på The Grey Horse, da de åbnede og Gary kunne endelig få sin øl…. Fik et par stykker der, men Gary havde lidt problemer med nogle pund han havde fået at sin mor som viste sig at være for gamle, så der var ikke nogle der ville tage imod dem og på The Grey Horse sagde de ligefrem at de var falske, men det lykkes dog at komme af med dem hen af vejen.

Bagefter gik vi en tur ned for at lave et odds hver på de 4 kampe vi skulle se på turen (kom ikke noget godt ud af det, da vi alle 3 røg af på første kamp vi så, så de penge kunne vi godt have sparet.) Prøvede at gå en tur til The Old Willington, men der var helt proppet med mennesker pga. det gode vejr, så det droppet vi igen. Gik i stedet på en lille pubcrawl, hvor vi fandt nogle steder vi ikke havde været på før, men Sule havde en mindre øl-krise efter al den kylling han havde spist, så der var ikke det store synk i ham.

Besluttede at gå tilbage til hotellet og købe nogle øl med på vejen som vi kunne drikke på værelset, så det gjorde vi. Tilbage på vores værelse fandt vi ud af vores toilet ikke rigtigt kunne skylde ud og man skulle prøve 4-7 gange inde det virkede, hvis man var så heldig at kunne få det til at virke. Defjog kunne lige pludselig heller ikke finde sin telefon og var på vej tilbage på pubberne for at lede efter den, da han opdagede at han lå på den i sin seng. Fandt også ud af hvorfor vores hotel var så billigt, da vi opdagede at vores værelse lå lige ud til jernbanen, hvor togene kom ca. hver 15. min. Så den larm skulle vi have fornøjelsen af på hele turen, men var dog ikke så slem, når vinduet var lukket. Klokken var efterhånden blevet 19 og vi besluttede at sove et par timer inden vi tog på The Grey Horse igen. De par timer blev dog til hele natten, da der ikke var nogle der kom op igen, så der endte første dag i Manchester.

2. Leeds - Reading kampen

Da vi var gået tidligt i seng dagen før var vi allerede oppe kl. 6.00 som må siges at være en ny rekord for Dongklubben. Defjog blev dog taget i at hellere at ville drikke vand i stedet for en morgen øl. Der var ”english breakfast” morgenmad med i prisen på hotellet, så vi gik ned og spiste ved ca. 10 tiden og der manglede ikke noget. Godt mætte efter morgenmaden ville Sule gerne ud til City shoppen ved stadionet, så vi tog en taxa derud, men kom 3 kvarter for tidligt, da de først åbnede kl. 11. Vi satte os til at vente udenfor sammen med alle de andre der var kommet for tidligt. Da de endelig åbnede gik vi indenfor og Sule påbegyndte sin 1 time lange shoppetur derinde. Gary fik dog et kæmpe chok, da han troet han ”bare” kunne gå i baren i mellemtiden, men de havde byggede om, så der var ingen bar mere… Skandale, så han gik udenfor og ventede på at Sule blev færdig.

Tog bussen tilbage til Piccadilly, hvor der var masser af mennesker, da det var et super vejr igen denne dag. Gik en tur på The Grey Horse, hvor næste alle bartendere vi havde mødt gennem tiden var samlede på nær Pat desværre, men fik at vide at hun havde det godt. Fik et par omgangen inden vi gik en tur til Rain Bar for at nyde det gode vejr ved kanalen. Købte billetter til toget ved Oxford Road stationen, hvor vi havde 10 min. til at købe øl inden toget kørte, så vi løb ned i supermarkedet og købte vores øl og løb tilbage til toget som heldigvis ikke var kørt endnu.

Ankom ca. 16.00 til Leeds, hvor vi lige skulle en tur på Burger King for at få vores frokost/aftensmad. Tog en taxa ud til stadionet, hvor Sule og Gary købte trøjer der selvfølgelig var på tilbud (fordelen ved at rejse sidste på sæsonen, da de som regel skifter trøjer næste sæson.) Da vi var i god tid og havde nogle øl tilbage fra togturen sætte vi os på en mur og så på folk ankomme til stadionet. Mens vi sad der kom der en person hen til os og bad os tage fødderne om på den anden siden af muren forbi hen vej vi sad, var ind imod pubben og det kunne han få en bøde for, da han ikke måtte sælge dåseøl. Lyd lidt mærkeligt, men vi gjorde som han bad om. Da vi havde drukket vores øl og stadigvæk havde god tid, sætte vi os op i deres ”beergarten” og fik noget sol og så på børn spille fodbold, som de ikke var helt gode til. Gik ind og fandt vores pladser som var lige der hvor spillere kom ind på banen, så de kunne ikke være bedre. Fik vores obligatoriske øl under tribunen inden kampstart og var derefter klar til vores første kamp som desværre endt 0-0, men Leeds skulle have vundet. Under kampen måtte man åbenbart ikke tage billeder mere og Gary fik en advarsel af en steward for at tage billeder.

Efter kampen gik vi med strømmen tilbage til byen og togstationen, da der var alt for mange mennesker til at få en taxa. Turen tog ca. 30 min., men var meget godt lige at få rørt sig. Fandt vores tog til Manchester og på turen hjem sov Defjog det meste at vejen og hjemme igen, hvor vi heldigvis kunne stå af lige ved vores hotel (var en fordel at bo lige ved stationen), gik han direkte i seng, mens Sule og Gary lige skulle en tur i hotelbaren, hvor de tog imod Gary sidste gamle 20 punds seddel, som der ingen andre der ville have. Efter denne omgang gik Sule og Gary også i seng.

3. Man Utd - Everton kampen

Stod op kl. 8 denne dag og gjorde os klar til dagens kamp. Fik vores morgenmad på hotellet, hvor der lige pludselig var masser af nordmænd og alle andre united fans. Købte vores øl til turen ud til Old Trafford, som vi tog toget ud til. Der var rimelig med folk på toget, så vi fik ikke drukket vores øl desværre. Ankommet til stadionet mødte vi masser af politi på vej til kampen. Gik op til Trafford pub, hvor vi ville drikke vores øl. Gary viste at der var indført drikkeforbund i området omkring stadionet, men troet godt man måtte drikke i det område vi stod i, men lige for at være sikker spurgte han en politimand, men svaret var at der var total drikkeforbund og han også skulle have de øl Gary stod med i hånden. Det var de øl...

Efter denne dårlige nyhed gik vi hen for at hente vores billetter til kampen som vi fik uden problemer. Da vi havde VIP billetter blev vi lukkede ind af en anden indgang end alle andre og blev kørt op med elevator til vores pladser, så slap for alle trapperne. De vi igen var tidligt ude på stadionet nået vi at drikke 4 øl inden kampen begyndte. Selve kampen sad united på, men de kunne ikke score imod Everton, men lige som alle sammen troede kampen skulle ende 0-0 scoret united med 6 min. tilbage og det fik folk til at gå helt amok og et par Everton fan blev smidt ud af stadionet. Defjog havde tippet 10 pund på Chicharitos som første målscore og da det var ham der lavede målet vandt han ca. 55 pund.

Efter kampen skulle vi ned på Red Cafe for at spise vores middag som var med i prisen. Blev lukkede ind og fik en velkomstdrik som bestod af champagne og øl, som vi drak mens vi tog en hurtig tur rundt på museet. Fandt vores pladser og fik vores mad, mens Lee Martin (gammel united spiller) talte om kampen og maskotten ”Fred The Red” kom på besøg. Vores tjener var dog ikke verdens hurtigste, så vi måtte vente et stykke tid på at få vores mad og kunne bestille øl.

Efter dette arrangement tog vi en taxa til The Grey Horse, hvor vi så Chelsea kampen, som de desværre vandt. Der var begyndt at komme mange folk på The Grey Horse og vi faldt i snak med en masse spændende mennesker. Defjog faldt dog i snak med en Leeds hooligan som blev rimelig ondskabsfuld efter han fik at vide at Gary var united fan og lignede en der var parat til at starte en slagskamp. Gary og nogle andre fik dog talt lidt med ham og han faldt lidt ned på jorden igen, så der skete heldigvis ikke mere og han gik et stykke tid efter. Efter vi havde fået de øl vi skulle have gik vi hjemad, men Sule skulle lige på McDonalds mens Defjog og Gary gik på subway. Gik hver for sig tilbage til hotellet, hvor Sule gik op på værelset og spiste sine burgeres og gik derefter i seng. Defjog og Gary gik en tur forbi hotelbaren, da de lige skulle have en godnat øl og fandt bagefter deres seng.

4. Bolton - Arsenal kampen

Denne morgen stod vi lidt senere op end vi havde gjort de andre dage og det blev heller ikke til noget morgenmad på hotellet, da folk efterhånden var blevet lidt træt af det. Gik dog i hotelbaren i stedet for, så vi kunne få vores morgen øl. Gik på The Grey Horse derefter til en afveksling….. Vi var begyndt at blive kendt derned, så hilste på alle dem vi kendte. Tog på togstationen for at købe vores togbilletter og gik en tur på KFC for at få vores daglige kylling. Der var en sportsbar på stationen, som vi satte os på og så noget af Rangers – Celtic kampen, mens vi ventede på vores tog. De havde dog et sjovt toilet, hvor man skulle bruge kode for at komme ud på, var ikke lige alle der kunne finde udad at bruge dette system. Fik købt vores øl til turen og fandt vores tog til Bolton, som heldigvis kun tager ca. 25 min. at komme til, så det var en hurtig tur.

Ankom til Reebok en time før kampstart. Politiet var igen til stede og stod og tog folks øl lige udenfor togstationen noget som Sule fik at mærke, da han ikke var helt færdig med sin øl. Gik direkte ind på stadionet og fik lige et par øl inden kampen begyndte og købte vores halvlegs-ølbilletter, så vi ikke skulle stå i kø der (smart ide, da der altid er kaos i halvlegen.) Havde pladser næste lige ved siden af Arsenal supporterne, så vi kunne sidde og lave grin med dem, når de ikke ramte målet m.m. Defjog og Gary kunne også mærke kyllingen i halvlegen og måtte lige bruge et par minutter på tønden Selve kampen var en super kamp som Bolton vandt 2-1 med masser af chancer til begge hold og et brændt straffe til Bolton. Igen måtte man ikke tage billeder under kampen, men det lykkes os nu meget godt.

Efter kampen gik vi en lige tur rundt om stadionet og så Arsenal spillerne komme ud til deres bus på nær Defjog som måtte en tur på tønden igen, må have været en super kylling han havde fået den dag. Tog toget tilbage til Manchester og købte nogle øl vi tog med op på værelset og drak et par stykker af. Vi lavede dog ikke samme fejl som første aften med lige at tage et par timer på øjet. Efter vores lille stop på hotellet tog vi på The Grey Horse, hvor ejeren var i rigtigt godt humør og sad og sang med nogle af de lokale og et par svenskere. Faldt også i snak med dem og da vi fandt ud af at han kom fra Irland sang vi Dubliners sange med ham. Fik også en omgang af ham og det manglede også bare efter alle de øl vi havde købt derned på turen. Sule lavede dog begynderfejlen på et tidspunkt at bestille ”Mild” øl til os – det skete kun den ene gang på turen…. det gør man aldrig…. Det hele endte med at vi blev lukkede inden på pubben og var de sidste der gik den aften efter en sjov dag på The Grey Horse. På vej hjem var Sule lige på McDonalds for at få noget natmad. Tilbage på hotellet gik han dog direkte i seng, mens Gary og Defjog lige skulle i baren, hvor Gary kom af med 20 pund for 2 dobbelte vodka med Red Bull, så var de betalt.

5. Blackburn - Man City kampen

Var vågne kl. 10 denne dag og aftale igen at springe morgenmaden over. Billetterne til dagens kamp havde Sule købt et sted på nettet og aftalen var at de skulle leveres på hotellet et par dage før kampen, men der var ikke dukket nogle billetter op til os, så vi stod i en dum situation. Vi prøvede at få hotellet til at ringe til der hvor billetterne var købt, men der var ingen der tog telefonen. Fik derefter lov til at låne telefonen til af ringe til Blackburn for at høre om vi kunne købe billetter igennem dem på kampdagen og svaret var, at der var masser af billetter, så vi kunne bare komme.

Glade over denne nyhed tog vi på The Grey Horse, hvor der ventede os et nyt chok. De var løbet tør for ”Smoth” som havde været vores ynglings øl på turen, så måtte finde noget andet af drikke den dag, men det gik også. Gik ned for at købe vores togbilletter og Sule og Defjog tog en tur på KFC og Gary en tur på Subway for at få noget at spise. Tog en tur på sportsbaren igen og fik en omgang inden vi tog toget til Blackburn. Vi skulle dog lige skifte tog i Bolton, så turen tog lige lidt længere end vi var vant til. Kom med samme tog som en masse city fans som Defjog mente var hooligans alle sammen, men bare var glade folk på vej til fodbold.

Vel fremme i Blackburn blev vi igen mødt af politiet som holdt en flot tale om at vi skulle opføre os ordentligt, men godt måtte drikke på gaden. Gik dog i stedet på ”Last Orders” som vi kendte fra en tidligere tur og har nok den laveste pris på øl vi har set nogle steder. Hyggede os lidt der inden vi tog en taxa ud til stadionet, hvor vi fik købt vores billetter til kampen. Købte de bedste vi kunne få, så vi kom til at sidde på 3 række næsten midt for på langsiden. Sule købte en trøje, som han fik trykt ”Faxe” på, så var han klar til kamp. Da vi ikke havde drukket alle vores øl på turen fandt vi en parkeringsplads, hvor vi drak et par stykker. Havde dog et nogle stykker tilbage, da vi gik ind på stadionet, så fandt et sted at gemme resten, så vi havde til hjemturen. Defjog var ham der skulle gemme dem, men det bedste sted han kunne finde var på jorden på en græsplæne. Gary overtog derefter opgaven og fandt en busk, hvor de var mere gemt. Indenfor fik vi vores øl med en ”pie” til denne gang. Gik ind for at se vores pladser og kunne komme helt hen til udskiftningsbænken og stå og se på spillere der kom ind på banen. Fik taget et par gode billeder. Da denne kamp først blev spillede kl. 20.00 var det en lidt kold fornøjelse, men City vandt 1-0, men en ok kamp og Sule var glad for han havde endelig fået set sit hold.

Kunne ikke få en taxa efter kampen, da der var sort af mennesker, så vi gik til togstationen som ca. tog 30 min. Da vi ankom holdt der et tog der kørte os direkte hjem til Manchester Viktoria station. Igen skulle vi med alle City supporterne, men de skulle jo også samme vej som os, så det var ikke så mærkeligt. Vel fremme i Manchester igen fandt vi en taxa til hotellet, hvor der ikke var stemning for en tur i hotelbaren, da det havde været en lang dag og folk var begyndt at blive lidt trætte efter et par hårde dag, så folk gik bare i seng. Vi faldt i søvn med lyset og TV’et, så det blev først slukkede langt ud på natten.

6. Hjemrejse og farvel til The Grey Horse

Så var dagen kommet hvor vi skulle sige farvel til Manchester. Vi var oppe kl. 9.00 og begyndte at pakke vores ting sammen. Kl. 10.20 gik Defjog og Gary ned for at spise noget morgenmad, mens Sule blev oppe på værelset, da han ikke rigtigt var kommet i gang og valgte at drikke morgenmad i stedet for. På vej op til værelset opdagede vi en kuvert i receptionen der stod vores navn på og minsandten om det ikke var vores billetter til Blackburn – Man City som Sule havde købt på nettet der endelig var kommet. Gik op med ”gaven” til Sule som ikke blev helt glad for den.

Forlod hotellet ved 11 tiden og fik dem til at opbevare vores kufferter til vi skulle af sted om aften (skulle flyve 19.05.) Da det var helligdag åbnede pubberne først kl. 12, men opdagede af Yetes havde åbnet, så vi gik derhen og fik et par omgange inden The Grey Horse åbnede, som vi selvfølgelig skulle sige ordentlig farvel til. Ankom til The Grey Horse hvor de heldigvis havde fået ”Smoth” øl igen, så var ingen problemer der mere. Da vi havde siddet der i ca. 1 time begyndte det lige pludselig at vælte ind med folk klædt i sort. Tog os ikke langt tid at regne ud at de kom lige fra en begravelse og havde valgt at holde selskabet på The Grey Horse. Drak lige en enkelt omgang mere inden vi tænkte det nok var en god ide at finde et andet sted, da vi ikke rigtigt passede ind i selvskabet og stemningen ikke ligefrem var i top.

Gik en tur på Subway i stedet for og købte noget frokost. Gik derefter ned i mod vores hotel hvor der lå en pub lige overfor, så der gik vi ind i stedet for, vi skulle jo lige se hvad det var for noget, havde jo kunne se stedet ud af vores vindue hele ugen. Ca. kl. 16.40 hentede vi vores tasker på hotellet og fandt en taxa til lufthavnen. Chaufføren var City fan og snakkede selvfølgelig om City på hele turen og kørte tilmed forbi City’s gamle hjemmebane, som dog var blevet revet ned og der var byggede huse i stedet for der.

Fremme i lufthavnen fik vi tjekket vores tasker ind og gik en tur i shoppen og købte lidt sprut for vores sidste pund. Fik lidt at spise på Burger King og fandt en pub, hvor Sule og Gary lige fik én farvel øl, mens Defjog fandt en computer, hvor han kunne komme på sit elskede internet. På vej hjem i flyet stod den på vand, men Sule skulle lige have en sidste øl for sine sidste pund. Vel ankommet til København skulle vi lige have afgjort det sidste væddemål – nemlig kuffertvæddemålet og Defjog tabte selvfølgelig. Fik sagt pænt farvel efter en super tur i Manchester og Sule begav sig hjemad med metroen, mens Defjog og Gary gik hjem, da de bor lige ved lufthavnen. Og hermed endte denne tur til Manchester, men er absolut ikke sidste gang vi er i England, så pas på måske møder du Dongklubben engang i fremtiden.