Dagbog fra Prag 2013

Deltagere:

Gary, Sule og ex-medlem Fimse

Indledning:

Så var det blevet tid til Roliganklubben igen. Turen gik denne gang til Prag, hvor Danmark skulle spille kvalkamp imod Tjekkiet.  Havde fuldt med i lodtrækningen og udset os denne kamp sammen med Malta kampen. Defjog tog dog ikke med på turen pga. lidt for mange udgifter, men fik lokkede Fimse med på turen i stedet for. Da Jens sendt rejsebeskrivelsen opdagede vi at vi skulle med bus derned. Havde håbede på fly, men bus gik også an, da der ikke er så langt derned. Fik bestilt turen og så var det bare at vente. Ca. 1 ½ mdr. før afrejse rykkede Tjekkiet dog spillestedet fra Prag til Olemouc som ligger ca. 300 km. fra Prag, men havde jo heldigvis bussen, så betyd kun en lille køretur for os, så ingen problemer. Der var dog et andet problem og det var at der kun var ca. 750 billetter til salg til danskerne og Jens ikke kunne få lovning på billetter til hele gruppen fra DBU, så bad nogle af os om at bestille billetter ved siden af. Heldigvis kender Gary én i DBU der sælger billetter, så ansøgt om 4 stykker den vej igennem og fik dem heldigvis, så ingen problemer med billetterne alligevel. Frank fik også aftalt med Jens at han fik sin faste værelseskammerat Steen, da vi skulle bo 2 og 2 på hotellet i Prag. Med alt på plads kunne vi kun spændte vente på at vi skulle af sted til det billige Tjekkiet, men læs hvordan turen gik nedenunder.

1. dag - Afrejse fra Danmark.

Puha, så var ventetiden endelig forbi og vi skulle af sted til Prag. Vi skulle køre fra DGI byen kl. 8.30. Fimse’s kæreste var så sød at køre os derind, men vi kom ca. 45 min. for tidligt og måtte stå og vente på at bussen kom. Det værste var dog at vi ikke havde nogle øl og der lå 6-8 rammer i bilen som var kørt igen, så ingen øl til os. Bussen ankom og vi fik vores første chok, da vi fik af vide at Ole O og Lars Møller havde fået karantæne og ikke måtte komme med på turen pga. noget ballade de havde lavede på den forrige tur. Troede at så ville der blive fred i bussen, men vi kom til at sidde bag de 4 kvindelige Ole O’er i stedet for, så ingen fred alligevel, da de var godt fulde og i vældigt godt humør da vi kørte. Vi skulle til Trelleborg og have færgen til Rostock, da vi kunne spare noget tid den vej rundt.

De havde lovede kæmpe snestorm, så var lidt nervøse for om vi nu kunne komme til Sverige og om de lukkede broen, men der kom heldigvis ingen snestorm. Fimse var så ”heldig” at få den yderste plads og måtte hente øl og drinks til os og de 4 Ole O’er. Tog ca. 1 time til Trolleborg som er en stor industrihavn som ikke var nem at finde rundt i, så vi kørte mange gange frem og tilbage inden vi fandt det rigtige sted. Gary som på det tidspunkt skulle på toilettet gik ned for at bruge toilettet i bussen kun for at opdage at der var en stor kø, da Frode havde sat sig derud for at skide som lige tog 20 min. (skal nævnes at han var syg og dårlig), så han var ikke populær da han endelig kom ud. Kom om bord på færgen, som var en lastvognsfærge, og fik udleverede vores nøglekort til kahytten, hvor vi sætte vores tasker. Var en indvendig 4 personers kahyt vi havde fået, så skulle sove sammen med Steen.

Gik ud for at finde baren, men det eneste de havde var et cafeteria, hvor de solgt mad og dyrt øl. Købte en omgang og satte os sammen med de andre roligans. Annie, en af de 4 Ole O’er skulle have noget mad, men i sin brandert tog hun bare maden og glemte at betale, men gjorde ikke det store, da hun alligevel tabte det meste på gulvet. Opdagede Steen MP havde fødselsdag, så vi skyndte os ind i shoppen for at købe en gave til ham og fandt en flaske whisky. Købte også lige 6 stk. 1L Carlsberg, så vi ikke skulle købe de dyre øl og de lukkede også tidligt i cafeteriet. Så kl. 0.00 sang vi fødselsdagssang for MP og gav ham gaven som han blev glad for, men vi kunne dog ikke få ham til at give en omgang. Vi var de sidste der stadigvæk sad og drak kl. 02.00, så besluttede os for at gå i seng på det tidspunkt, da færge ville være i havn kl. 6.15, så skulle lige have lidt søvn. Vel tilbage i kahytten gik vi i seng og havde fornøjelsen af Steen der talte i søvne og gik på toilettet et par gange.

2. dag - Ankomst til Prag.

Kl. 5.15 blev der sagt over højtaleren, at færgen var i havn om ca. 1 time, så vi tog lige en ½ time mere på øjet inden vi godt trætte stod op og lige børstede tænder. Da vi var ved at kører fra borde opdagede vi at vi manglede Steen. Bussen blev dog nødt til at køre, da vi holdt først. Ventede dog lige inde på land på ham. Prøvede at ringe et par gange til ham uden held indtil der var en der fik fat i ham og fik fortalt vi holdt og ventede på ham. Hans undskyldning var at han var blevet sendt fra dæk til dæk, men han er blevet væk et par gange tidligere på andre ture, men vi fik ham heldigvis med på turen videre. Var lidt trætte, så prøvede at sove lidt i bussen, men blev ikke til meget søvn, da vores 4 Ole O’er kørte videre i samme gear som fra dagen før. 2 af dem Annie og Luffe tømte lige en flaske whisky mens de også lige fik en masse shots.

De var dog så fornuftige at de havde pakkede lidt mad hjemmefra, tun- og æggesalat, men man kunne hælde æggesalaten ud af beholderen. Annie som havde lavede det påstod at man bare skulle rører rundt i det med det resultat at der stank af rådne æg, men flyende var det stadigvæk. Takkede pænt nej tak da de spurgte om vi ville have noget med. Stoppede på en rasteplads, hvor vi fik lidt morgenmad i form af McDonald’s. Frode skulle utroligt ikke have noget at spise udover et æble, da han stadigvæk var syg. Da vi kom tilbage i bussen havde Fimse og Gary byttede plads, så det lige pludselig var Gary der stod for at hente drinks. Fik os nogle drinks, da vi alligevel ikke havde mulighed for at få noget ro. Sule fik også hentede nogle pænt stærke drinks, så vi kom hurtigt ovenpå igen. Holdt et nyt pitstop hvor Annie var blevet godt fuld og ikke helt kunne holde balancen, så hun lavede lige et pænt styrt, men skete ikke noget med hende. Gary lavede også trickset og ville hente en omgang drinks, da vi lige var kørt ud af en tunnel og smart sagde, at nu var der ikke flere tunneler med der resultat at vi selvfølgelig kørte ind i den længste på hele turen og han måtte gå op ad trappen (kørte i en dobbeltdækkerbus) i mørke med drinksene. Da vi nærmede os grænsen kom Fimse i tanke om at hans pas lå i kufferten og blev bange for hvad der skete ved grænsen og om vi skulle have alle kufferter ud af bussen for at finde det. Vi andre drillede ham selvfølgelig og det viste sig at der slet ikke var nogen grænsekontrol ved grænsen, så ingen problemer. Holdt et pitstop i Tjekkiet, hvor Birthe (én af Ole O’er) spurgte om vi var i Polen nu, siger lidt om hvor meget de fik drukket på turen.

Mødte en blaffer (Jasper) fra Holland der også skulle til Prag og da vi havde plads skulle han selvfølgelig med roliganklubben. Tror han har fået et kæmpe chok, da han opdagede hvilket selskab han havde fået et lift med, men vi tog os pænt af ham og fik hældt en masse øl på ham. Vel fremme i Prag ved ca. kl. 14.45 fik vi fundet vores hotel og fik fordelt værelserne. Havde bedt vores ven Jasper om at vente udenfor på os mens vi lige fik styr på det hele, så fik ham indenfor i baren, hvor de fleste roligans nu var og fik hældt noget mere øl på ham, mens vi fik ham overtalt til at tage med os til landskamp om fredag og det var han frisk på, så sådan. Vi var begyndt at blive lidt sultne, så vi besluttede at gå ud af spise sammen en masse roligans sammen med vores hollandske ven. Sule var vores turguide som tog os over Karlsbroen. Gik dog lidt forkert derefter, da vi endte et sted der ikke rigtige var nogle restauranter, men lykkes os dog at finde en irsk pub, hvor vi kunne få noget at spise. Tjeneren var ikke den skarpeste kniv i skuffen, da hun kun tog bestilling for halvdelen af bordet og vi måtte have hende tilbage for at tage imod resten, men maden var udmærkede. Efter maden var det begyndt at regne voldsomt, så folk var ikke til det store og de fleste var også trætte os inkl. Så vi gik bare hjem ad i regnen. Tilbage på hotellet gik vi på værelset, da vi var våde og derefter i seng efter en lang dag.

3. dag - Ud og se byen.

Blev vækket kl. 8.30 af Sule, der ringede til Fimse og Gary. Kom i tøjet m.m. og gik ned for at hente Sule inden morgenmaden. Blev mødt af Frode der var raskere og kunne spise noget nu. Han roste morgenmaden og især kaffen, så helt galt kunne det jo ikke være. Gik ned i den flotte spisesal, hvor der var en stor morgenbuffet, så fik god morgenmad. Gik i baren bagefter for at få vores morgen øl og mødte selvfølgelig alle de andre derinde. Da vi ikke havde det store på programmet denne dag aftale vi med Steen, at gå en tur rundt i byen. Ville først op på toppen af en stor bakke, men desværre havde kabelbanen der kørte der op lukkede de dage vi var der og vi gad ikke at gå derop, så der kom vi ikke op. Fimse havde forstuvet sit ben én uge inden vi skulle af sted og det var ikke gået helt i orden endnu, så han vred hele tiden om på det, da vejene består af brosten i hele Prag, så han fik ”dansede” et par gange rundt om sig selv.

Gik dog ikke så hurtigt vores rundtur, da vi selvfølgelig ikke skulle tørste på turen, så vi stoppede ved en masse bare. Fik smagt deres lokale brændevin ” becherovka” som ikke smagt specielt godt, men ned kom den da. Fimse lokkede os også til at prøve noget italiensk likør i kaffe, da han havde prøvede det et andet sted og det smagte godt. Det viste sig dog ikke at være det samme som han havde smagt og det var noget sukker sødt noget, så det var heller ikke sagen. Kom derefter op til slottet og så det, men der var vi lige ved at miste Steen, da han ikke kunne finde os og valgt at gå i én retningen uden af se sig omkring efter os, så ham måtte vi lige have fat i inden han forsvandt helt. Der var også en stor og flot kirke vi var inden i, men der var Gary ved at blive smidt ud fra, da han skulle være sjov mens Fimse tog et billede og prøvede at få fingrene ned i kirkebøssen, det var vagten ikke helt glad for, men han blev hurtigt god igen og prøvede at snakke dansk til os med ”det må du ikke” på meget gebrokken dansk. Var blevet sulten og fandt et sted og spise. Maden var ok, men var ikke det store på tallerken, men problemet kom da vi skulle betale. Man ligger åbenbart 10% i drikkepenge og det havde vi ikke gjort, så tjener kom tilbage og bad os om at ligge resten af drikkepengene. Mærkelig måde at gøre det på og det værste var at tjeneren var skide sur, så de fortjente slet ikke drikkepenge.

Gik en tur forbi deres rådhusplads og så os lidt omkring der inden vi fandt en ny bar, hvor der sad en masse danskere der godt kunne ligne en flok hooligans, men de var nu flinke nok og udover lidt larme gjorde de ikke nogen fortræd. Begav os derefter hjemad, men havde lige et nyt pitshop inden vi var hjemme, hvor vi smagte deres grog som smagte som the med rom i, så det kan heller ikke anbefales. Inden vi tog af sted fra hotellet havde vi fået af vide at baren var lukkede mellem kl. 16 – 20 pga. noget privat fest, så vi gik i det lokale supermarked og købte nogle øl og chips som vi kunne drikke på værelset. Gik dog også på McDonald’s og fik noget aftensmad, da vi mødte sådanne en på vejen. Hjemme igen aftalte vi at mødes hos Sule og Steen efter vi lige havde været en tur forbi vores eget værelse. Gik dog et stykke tid inden vi kom derned, så Sule var faldet i søvn på sengen, men Fimse troede det bare var rævesøvn, så han hoppede op på ham, og Sule vågnede med et chok helt rundt på gulvet. Sule faldt dog i søvn igen, så vi 3 andre sad så og drak øl, mens Steen bare snakkede og snakkede. Kom også frem at han havde købt billet til landskampen igennem roliganklubben selv om vi havde fortalt ham vi havde købt billet til ham, så nu havde han 2 stk. Efter vi havde drukket øllene, gik Fimse og Gary i hotelbaren som var åbnede igen og fik et par omgange inden vi fandt sengen kl. 23, efter et par unge der også var med på turen, prøvede at få os med i byen uden held.

4. dag - Landskamp.

Så kom den store dag endelig, hvor Danmark skulle spille i mod Tjekkiet. Vi var nogenlunde tidligt oppe og få morgenmad. Gik derefter i baren for at få noget at drikke, mens vi ventede på vi skulle af sted til Olemouc, hvor de jo havde flyttet kampen til og gav os dermed en lille køretur. Vi fik også pakkede vores roliganudstyr, så vi var klar til af tage af sted kl. 12.30. Havde jo aftalt med vores hollandske ven Jasper han skulle med til kampen, han dukkede heldigvis op og vi fik en dansk landsholdstrøje på ham, så han var klar. Da alle for roliganklubben ikke skulle med ud og se kampen af forskellige grunde, havde Jens, vores turguide, lovede nogle andre danskere, herunder manden til hende Gary kender i DBU, de kunne køre med os, så de slap for toget. Problemet var bare af deres fly var 50 min. forsinkede, så de havde meget travlt, hvis de skulle nå at være der kl. 12.30 ved hotellet. Folk ankom i små grupper, men vi kunne ikke vente i al evighed, så vi måtte køre fra en gruppe der ikke kom frem, da de først havde taget en taxa der kørte dem det forkerte sted hen og derefter en ny som også havde kørt dem et forkert sted hen. Det var selvfølgelig gruppen med manden til konen Gary kender der ikke kom med, så de måtte tage toget.

Mens vi ventede på vores bus, løb Erik, som var begyndt at blive godt fuld, rundt for at finde bussen, men han gik ind i en forkert bus og begyndte at snakke med chaufføren, guderne må vide hvad de har talt om, men de talte et stykke tid, inden det gik op for Erik det var den forkerte bus. Vi kom endelig af sted, men kørte på nogle lorte motorveje man skulle tror var fra 2. verdenskrig, da der var riller i vejen pr. 10 m. og det larmede godt, men til gengæld var Erik bartender i bussen. De drinks han lavede var farlige, da de næsten var op til kanten og hvis det éne glas fik lidt for meget måtte de andre jo også have lidt mere, så han kan jo godt regne ud hvordan det endte. Lidt senere begyndte han selv at drikke det der var for meget i, så han blev også selv godt fuld. Vi sad sammen med Steen, Ove og Jasper og vores 4 Ole O’er som på et tidspunkt fik et kys af Erik og vi skulle selvfølgelig være smarte og sige vi også ville have et og det fik vi så, men Ove var faldet i søvn og vågnede med et sæt, da Erik kyssede ham og havde ingen ide hvad der skete, så det var sjovt. Pga. lorte vejen vælte vores drinks og øl også meget nemt og vi sagde flere gange til Jasper han skulle holde fast i dem, men nej han lærte det først efter 2 drinks/øl væltede ned over ham. Fimse fik også øl ned over sig, da Katja gik rundt i bussen for at tage imod væddemål til resultatet af kampen. Hun stod i gangen og da der var en der skulle forbi satte hun sig på Fimse og vælte sin øl ned af ryggen på ham og han havde sin hvide landsholdstrøje på, så der kom en masse dejlige pletter.

Holdt pitstop på et tidspunkt, hvor folk lige kunne komme ud og ryge og tisse. Gary og Fimse ville dog ikke betale for det og giv ud i skoven i stedet for, men der lå en masse glat is, så det var Bambi på galt is, men det lykkes at holde balancen. Vi ankom til Olemouc, hvor vi blev sat af bussen og gik imod stadionet, vi fandt dog en bar inden, hvor vi satte os ind og fik noget af drikke. Fik også taget et bord der var reserveret, men var vi lige glade med, vi var jo danskerne. Fik også bestilt noget mad i form af pizza og pasta. Sule fik dog bestilt alt for meget, så han gav en pizza væk til nogle andre danskere. Efter maden gik vi ind på stadionet og fandt nogle pladser, var ikke dem vi skulle havde siddet på, men sådanne er det. Man kunne få øl på stadionet, så det skulle vi selvfølgelig have mens vi stod op og så kampen. Var en god stemning i den danske del, mens hjemmefansene sang ”Messi, Messi Messi” og ”op, op, op” tror ikke helt Messi var på banen, så ingen ide om hvad de sang.

Den stod 0-0 ved halvlegen og folk snakkede om det ville være et godt resultat. Mødte også gruppen der ikke var kommet med bussen, så de var kommet frem og kunne køre med os tilbage til Prag efter kampen. Efter halvlegen gik Danmark amok og lavede 3 flotte mål og så gik vi også amok. En dansker klatterede op i et hegn og sad fast i pigtråd, så han måtte have hjælp til at komme ned. Danmark vandt fortjent kampen. Efter kampen blev vi væk fra hinanden, men faldt heldigvis bussen alle sammen selvom den ikke var nem at finde. Gary havde hjælp af Frode, da han kunne huske hvor den holdt. Jasper fandt sin drinks på jorden, hvor han havde sat den tidligere og drak den, tror han havde glemt at der var en bar i bussen. Kørte hjemme ad mod Prag og fik lige et par drinks inden folk faldt i søvn. Var hjemme ca. kl. 3.00 og fik sagt farvel til Jasper og gik derefter direkte i seng efter en lang og hård dag, men en god dag.

5. dag - Stilledag.

Vågnede kl. 11 godt trætte efter kampen dagen før. Kom langsomt i omdrejninger og fik os gjort klar. Gik ned for at hente Sule, men har var på vej i bad, så Gary og Fimse gik ned i baren for at vente på ham. Morgenmaden sluttede kl. 10, så den fik vi ikke noget af. Gik dog først en lille tur til en hundebutik Fimse havde set for at se på en hundesnor til hans hund, men det havde ikke rigtigt noget, så vi gik tilbage til hotelbaren og fik en øl. Sule kom også ned og fik et par øl, men bestilte en lille øl, da han mente vi ville færdige på samme tidspunkt så. Har aldrig hørt noget lignede, man drikker bare hurtigere så. Erik overtog også baren på et tidspunkt, men han havde jo også erfaringen fra dagen før, men han kom heldigvis hurtigt ud igen ellers kunne det have gået helt galt for os og hans drinks.

Tog Steen med ud for at få noget at spise og fandt en græsk restaurant ikke langt fra hotellet, hvor vi gik ind for af noget han spise. Var et rigtigt hyggeligt sted og en flot indretning og maden var også god. Bagefter gik vi lidt rundt i byen og prøvede at finde en Stroh rom til Steen hvilket ikke var helt nemt, men det lykkes dog til sidst og så var Steen glad. Sule var blevet godt mæt af al den mad, så der var ikke meget synk i ham, så hans øl røg meget langsomt ned. Det var også en kold fornøjelse at gå rundt denne dag, da det blæste og var rigtigt koldt, så vi gik tilbage til hotellet nogenlunde tidligt. Da vi kom tilbage virkede Fimse og Gary’s nøglekort ikke til værelset, så ned og klage. De spurgte om det var os der boede der og det kunne vi så kun sige ja til og han sagde at der havde været en vandskade og spurgte om vi havde flyttet rundt på sengene, hvilket vi selvfølgelig ikke havde. Det endte med vi fik et nyt værelse på 4 sal i stedet for 1 sal. Hentede vores kufferter som de havde lagt op på sengen, da gulvet var dejligt vådt. Fandt vores nye værelse som var en del mindre end det gamle, men gik an for en enkelt nat. Talte med Steen MP som havde set dem rode rundt på vores gamle værelse og der havde været vand over hele gulvet.

Tog derefter en slapper på en times tid, men fik ikke meget søvn, da der blevet spillede højt musik udenfor og telefonen ringede for at spørge om vi savnede en pung hvilket vi ikke gjorde. Gik i hotelbaren hvor Sule allerede sad og drak øl. Gary kom til at stå med Steen, så han måtte lige høre et par historier igen. Fik et par øl inden vi gik ud for at spise lidt aftensmad, men Steen ville ikke med denne gang, da han stadigvæk var mæt efter frokosten. Fik anbefalede et godt sted af nogle af de andre og de gik ud for at vise os vej og pegede på en bygningen og sagde det var lige derovre, men lykkes os alligevel at gå en kæmpe omvej, da vi ikke lige fik helt fat i at det lå ligefremme, men vi fandt det da. Der sad nogle af de andre roligans og spiste og de kunne kun anbefale det også, så det spiste vi så. Fik en god hvidløgssuppe til forret og en super bøf til hovedret. Gik retur til hotelbaren som lige pludselig var meget tættere på når man gik den lige vej. Var ikke det store synk i os, da vi stadigvæk var trætte, så da de ”unge” ville i byen igen, sagde vi pænt nej tak, nok også meget godt, da de først kom hjem kl. 7.15 om morgen. Drak lige et par øl mere og gik i seng omkring kl. 11.30, så vi kunne være nogenlunde friske til den lange køretur hjem dagen efter.

6. dag - Hjemrejse.

Vækkeuret ringede kl. 7.00, da vi skulle køre kl. 9.30. Fimse havde aftalt at vække Sule, men hoteltelefonen virkede ikke og han tog ikke sin mobil, så han måtte tage turen fra 4 sal til 1 sal for at banke på døren, men det var kun Steen der svarede og han var på vej i bad og grinte bare og kunne ikke høre halvdelen af hvad Fimse sagde, så vi håbede Sule var oppe. Det viste sig at Sule allerede var oppe og var gået ned for at spise morgenmad. Fik pakkede vores ting og gik også ned for at spise morgenmad. Efter morgenmaden gik vi i baren for at få de sidste øl inden vi skulle af sted. Måtte dog efterlade lidt, da vi lige pludselig skulle af sted. Fimse skulle lige afregne minibare regningen der lød på 130,- af deres penge ca. kr. 40,- for 2 vand. Fik vores faste pladser i bussen. Jens og Erik skulle ikke med bussen hjem, da de havde noget arbejde i Belgien, så de kørte dertil. Steen MP overtog derfor førehatten.

Vores 4 Ole O’er var selvfølgelig på plads og fortsatte i samme tempo som de andre dage til stor ærgrelse for en af dem der havde været i byen dagen før og prøvede at sove lidt og sad lige foran dem. Da vi på et tidspunkt kørte igennem en lang tunnel tabte de proppen til den ene af deres flasker og de kunne ikke finde den igen, så vi måtte ned og hjælpe til og minsandten om Fimse’s hue ikke dukkede frem, den havde været væk lige siden landskampen. Han var dog ved at glemme den igen, da vi kom til DGI byen. Fandt proppen hvilket var heldigt, da hver gang der var nogen der gik forbi dem væltede flasken, så kunne have været sjovt uden prop. Fik et par øl til at starte med, men gik hurtigt over til drinks, da vi var ved at have fået nok af øl og toilettet i bussen var fyldt (tak Fimse), så det kunne vi ikke bruge mere på turen. Havde også fået en opgave i bussen af Jens og det var, at sørge for der hele tiden var øl, så den måtte vi jo klare og det gik også. Holdt et frokoststop hvor Fimse og Sule bestilte noget mad der skulle laves først med det resultat, at de først fik det da de fleste var færdig med at spise, så de fik travlt og kunne ikke nå at spise det hele, da de have fået en kæmpe portion.

Hos vores 4 Ole O’er som drak igennem igen udviklede det sig også til ren bodega og de begyndte at blive uvenner internt og det kunne dårligt nok se og snakke til sidst. Sule var også kommet i gear, så han drak lige 3 rom og cola mere end Fimse og Gary, da det ikke gik så hurtigt der. Lykkes ham også at spilde ud over sig selv. Havde meget travlt med at nå færgen og kunne dårligt nå at holde pitshop, men da vi endelig kom derop havde vi ca. 1 time inden den kom, så ikke særlig god timing. Kom ombord færgen og fandt et bord og fik en currywurst, som var dog ikke speciel god, men ned kom den. Sule og Fimse var også bange for at færge vippede på vej hjem, da de ikke er så søstærke, men var ikke noget at snakke om, så det gik uden problemer. Gik i supermarkedet for at handle lidt, men købte ikke særligt meget, da man ikke spare så meget mere. Efter ca. 2 timer var færgen i havn og den vilde køretur til København begyndte. Grunden til dette var at vores buschauffører lige akkurat kunne holde sig inden for køre- hvil tiden, hvis vi kom til København omkring kl. 9.45, så den fik ikke for lidt og ingen pauser. Kom da også til DGI byen kl. 9.45 efter han havde kørt over for et par gule- og røde lys. Vi/alle var begyndt at blive godt trætte af de 4 Ole O’er nu efter de havde snakkede hele turen hjem fra Prag i alt 14 timer, så det kunne kun gå for langsomt med at komme ud af bussen og hjem. Fimse’s kæreste kom og hentede os igen, så det var luksus. Dermed var vores super tur til Prag desværre slut, men vi skal til Malta i september, så skal snart være sammen med Roliganklubben igen.